Zdalnie – dzień 11 (środa)


Szczęść Boże.
Jak minął Wam wtorek? Macie ochotę i siły na kolejne zabawy? To zapraszamy!

Starszaki
Temat dnia: Wielkanocny koszyczek.
1. Zabawa “Szukamy jajka”. Potrzebne nam będzie jakieś jajko (najbezpieczniej sztuczne). Zabawa typu “ciepło – zimno”. Chowamy gdzieś w pokoju jajko, a dziecko ma je znaleźć. Podpowiedzi udzielamy mówiąc czy jest ciepło (czyli blisko) czy zimno (daleko).
2. Chciałabym dzisiaj zaproponować Wam piosenkę “Święta Wielkanocne”. Czy dotarliście wczoraj na stronę Bliżej Przedszkola po piosenkę “Easter Bunny Dance”? To w ten sam sposób znajdziecie piosenkę “Święta Wielkanocne”. Posłuchajcie jej uważnie. Już? Wymieńcie nazwy produktów, które powinny znaleźć się w Wielkanocnym koszyczku. Posłuchajcie co oznaczają poszczególne produkty znajdujące się w koszyczku.
3. Zabawa czytelnicza “Koszyczek wielkanocny”. Potrzebne nam będą obrazki, od których odcinamy napisy.

Na stole lub dywanie rozkładamy obrazki i napisy. Zadaniem dzieci jest nazwanie obrazków i przyporządkowanie do nich odpowiednich napisów. A może ktoś powtórzy co symbolizują te produkty?
4. Zabawa “Zając w kurniku”. Potrzebne nam będą jajka logopedyczne z poniedziałku. Wybierzcie 10 jaj i ułóżcie je na dywanie w szeregu. Dziecko skacze dookoła obrazków, razem mówimy rymowankę “Skacze zając po kurniku, nagle szybko znika. Powiedz ile jajek zabrał zajączek z kurnika.” Na ostatnie słowo dziecko staje plecami do jajek, a rodzic zabiera kilka jajek. Zadaniem dziecka jest powiedzenie ilu jajek brakuje. Możemy też zamienić się rolami. Można też tę zabawę przeprowadzić w inny sposób redukując liczbę jajek. W wierszyku zamieniamy słowa “ile jajek” na “które jajko” i dziecko ma powiedzieć jakiego jajka brakuje.
5. Karty pracy

6. Zabawa ruchowa – może być przeprowadzona też na podwórku. Ćwiczymy pod dyktando rymowanki M. Markowskiej:
Ręce w przód,
ręce w górę
i podskokiem aż pod chmurę.
Ręce w dół,
ręce w bok,
nogi wykonują skok.
Wszyscy ćwiczą bez wyjątku
(maszerujemy)
zaczynamy od początku.

Rymowanki można nauczyć się na pamięć i bawić się nią na spacerach lub w domu.
7. A jak Wasze pisanki porcelanowe lub solne? Widziałam jak niektórzy je robili. Piękne! Teraz potrzebują koloru. Pomalujcie je farbami lub pisakami. Można użyć brokatu i utrwalić lakierem do włosów. Dowiązujemy kokardkę lub sznureczek i gotowa ozdoba Wielkanocna.
Brawo Wy!

Młodszaki
Temat dnia: Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka
1. Na zdrowy i miły początek dnia, proponuję poćwiczyć troszkę z mamą lub z tatą, a może z obojgiem rodziców. Przykładowe ćwiczenia-pamiętajcie, że to tylko propozycja.
-,,Słońce i deszczyk”- biegajcie wspólnie po pokoju w rytm dowolnej muzyki. Na przerwę w muzyce osoba dorosła, gdy powie ,,słońce” zatrzymajcie się i stańcie na palcach z rękami podniesionymi w górę. Ponownie wróćcie do biegania podczas muzyki, a na kolejną przerwę i wypowiedziane słowo ,,deszczyk” ukucnijcie i delikatnie stukajcie palcami o podłogę. Można wykonać kilka powtórzeń, na zmianę.
-,,Bocian” – chodźcie po pokoju i wysoko unoście kolana. Co jakiś czas jak bociany, zatrzymajcie się i stańcie na jednej nodze, rozkładając szeroko ramiona. Ciekawe komu uda się utrzymać równowagę…
-,,Skaczcie jak żabki” – co tu dużo pisać 🙂 skaczcie po pokoju jak żabki.
-,,Kokon motyla” – do tego ćwiczenia potrzebny będzie koc. Rozłóżcie koc na podłodze, lub na dywanie i poproście dziecko żeby się na nim położyło. Następnie spróbujcie zwinąć je w tzw. kokon, po czym rozwińcie swojego malucha z powrotem. Może któremuś z młodszaków uda się samemu zwinąć w kokon? A może, któryś z rodziców zwinie się żeby dać przykład? 😉 Powodzenia.
2. Jak wiemy w koszyczku wielkanocnym, oprócz jajek, chleba, babeczki, wędliny, chrzanu, soli i pieprzu, znajdują się również zwierzęta, które również są symbolami. Najczęściej w koszyczku możemy znaleźć: cukrowego baranka, małego kurczaczka, a także zajączka z czekolady. Powiedzcie dzieciom, że zwierzęta, które wkładamy do koszyczka są symbolem odradzającego się życia i symbolem Świąt wielkanocnych. Jeżeli macie w domu te zwierzęta, pokażcie je dzieciom i poproście aby je opisały – z czego jest zrobione dane zwierzątko, jaki ma kolor, czy jest małe czy duże itp. Jeżeli Państwo na chwilę obecną nie mają zwierząt, otwórzcie poniższe linki i tam znajdziecie wielkanocne zwierzęta.
zdjęcie
zdjęcie
zdjęcie

3. Zabawa ortofoniczna ,,Zwierzęta w wielkanocnym koszyczku”. Zadaniem dzieci jest naśladowanie odgłosów i ruchów zwierząt, które wymienicie lub pokarzecie. Kurczątko – dzieci kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami i mówią pi pi pi. Baranek – dzieci czworakują i mówią beee beee beee. Zajączek – dzieci kucają, a następnie podskakują obunóż mówiąc kic kic kic.
4. Proponuję także wspólną zabawę przy piosence. Słowa piosenki mówią nam, co trzeba robić, żeby się dobrze bawić 🙂
5. Zadanie polegające na znalezieniu i dopasowaniu kolorów króliczków, do kwiatka w takich samych kolorach.
Karta pracy
6. Jak tylko znajdziecie chwilę i macie ochotę na zagadki, przygotowałam dla was kilka 🙂
– Leży w koszyczku obok baranka malowana we wzorki to … (pisanka)
– Zrobione z wydmuszek, pięknie malowane –
w szlaczki kolorowe albo nakrapiane.  (pisanki)
– Wśród pisanek leży, ma żółty kubraczek.
Powiedz, co to jest. To mały… (kurczaczek)
-Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same,
głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczak)
– Stoi bielutki obok pisanek, nasz wielkanocny … (baranek)
– Jeden taki dzień w całym roku mamy,
że gdy nas obleją, to się nie gniewamy. (Lany Poniedziałek)
– Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne, więc każde dziecko na niego czeka. Zobaczyć go jednak – wysiłki to próżne, bo on susami – kic! Kic! Ucieka. (zajączek)
– Długie uszy, szare futro, trochę jest nieśmiały
i z ogonkiem jak pomponik, cały dzień po lesie goni. (zajączek)
– Przeważnie jestem biały i na stole leżę.
Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze. (obrus)
– Żółciutkie kuleczki za kurą się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą. (kurczątka)
7. Na koniec dnia proponuję jeszcze wspólnie z rodzicami zaśpiewać wielkanocną piosenkę o pisankach i kraszankach, jak również pobawić się w podskoki z zajączkiem z dzisiejszego dnia, co długie uszy ma 😉

Na dzisiaj tyle z mojej strony propozycji dla Was. Mam nadzieję, że znaleźliście coś dla siebie. Bawcie się dobrze i do jutra.