Zdalnie – dzień 16 (środa)


Szczęść Boże!
Jak się dzisiaj macie? Czujecie już zapach Świąt Wielkiej Nocy? Jesteśmy na nie gotowi? Oczywiście! Dziś jest nasze ostatnie spotkanie przed Świętami. Dlatego już teraz chcemy życzyć Wam wszystkim błogosławionych Świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Będą one w tym roku przeżywane zupełnie inaczej, ale niech rozpalą w naszych sercach wiarę w to, że Chrystus nas nie opuszcza; nadzieję, na nowe “jutro” i miłość, która jest w stanie pokonać wszelkie trudności – tego przykładem jest Jezus! Przeżyjcie głęboko dni Triduum Paschalnego. Pamiętajcie, że możemy uczestniczyć w celebracjach korzystając z transmisji na żywo z naszego kościoła parafialnego poprzez stronę facebook parafii. Niech Chrystus obecny między nami daje nam siłę i radość! Pan Zmartwychwstał! Alleluja!
Nauczcie się piosenki Oto jest dzień.
Jeśli ktoś chciałby pokazać dzieciom co będzie działo się w Triduum Paschalne i jaka jest jego wymowa to zachęcam do obejrzenia Ziarna.

Starszaki
Temat dnia: To, co naprawdę ważne.
1. Zapraszam na małą gimnastykę.
Zajączkowa gimnastyka
2. Teraz chciałabym sprawdzić czy jesteście gotowi do Świąt…
– Wielkanocne śniadanie. Czy pamiętacie, co powinno znaleźć się na wielkanocnym stole? Sprawdźmy…

– Coś się pomieszało w naszej karcie pracy… Podzielcie symbole na te związane z Wielkanocą i te związane z Bożym Narodzeniem.

– Potłuczone pisanki. Ktoś tu narozrabiał i stłukł pisanki. Pomóżcie je poskładać (wytnijcie pisanki z karty pracy i złóżcie je w całość).

– Literkowe pisanki. Zajączek ciągle uczy się liter, żeby mógł umieć dostarczyć prezenty odpowiednim adresatom. Niestety wciąż mylą mu się duże litery i ich małe odpowiedniki. Wybierz jajka bez błędów i pokoloruj je.

– Sąsiedzi. Pomóż zajączkowi odgadnąć, kto ukrył się za pisanką.

3. Gimnastyka dla języka. Posłuchajcie wierszyka i róbcie to, o co prosi wierszyk 😉

4. Zabawa matematyczna “Liczymy kurczaki”. Zabawa polega no przyporządkowaniu skorupki z kurczaczkami i skorupki z kropkami tak, aby ilość kropek odpowiadała ilości kurczaczków. Należy wyciąć najpierw jajka i rozciąć górną część, wymieszać i zabawa gotowa 🙂

5. Jeszcze jedna zabawa ruchowa. Przygotujcie karty z zajączkami, albo wycięte kwadraty kolorowe. Rozłóżcie je na dywanie. Zadaniem dzieci jest
a) wariant 1 – szybko stanąć na wypowiedziany przez dorosłych kolor
b) wariant 2 – dorosły wypowiada sekwencję kolorów (np. czerwony, zielony, żółty), a dziecko ma stanąć na te kolory według kolejności.

6. Prosty sposób na pisankę. Już niedługo będziecie w domach przygotowywali pisanki. jaka jest tradycja w Waszych domach? Jak ozdabiacie wielkanocne jajka? Podaję Wam prosty, przedszkolny sposób na piękne pisanki. Potrzebne nam będą oprócz ugotowanych jajek i barwników do jajek kredki woskowe – takie całkiem świecowe. Na czystym, ugotowanym jajku rysujemy wzory kredką woskową. Potem wystarczy jajko zanurzyć w barwniku i gotowe! nasze wzory zostaną, a pisanka będzie pięknie ozdobiona. Dobrej zabawy!

7. Na koniec dyplom! Dla wszystkich! Zasłużony!

Młodszaki
Temat dnia: Rodzinna Wielkanoc.
1. Na początek już tradycyjnie, proponuję kilka zabaw ruchowych, które można wykorzystać wg własnego wyboru.
– Zabawa orientacyjno-porządkowa Kraszanki do koszyków! Potrzebne będą 4 kartki w różnym kolorze (biała, żółta, zielona i czerwona) a także 4 jajka wycięte w tych samych kolorach co kartki. Rodzic rozkłada na dywanie kartki, które będą koszykami, a jajka trzyma w dłoni. Dziecko podczas, gdy rodzic wyklaskuje rytm porusza się zgodnie z nim, pomiędzy koszykami. Na przerwę, rodzic pokazuje jedno z jajek, a zadaniem dziecka jest zajęcie miejsca obok koszyka w odpowiednim kolorze-kolory muszę się zgadzać.
– Zabawa bieżna Kurczaki w kurniku! Potrzebne będą kartki z poprzedniego ćwiczenia, ale proszę na każdej z nich narysować: na białej kartce 1 kropkę, na żółtej 2 kropki, na zielonej 3 kropki i na czerwonej 4 kropki i jak poprzednio rozłożyć na dywanie. Dzieci podczas gdy rodzic wyklaskuje rytm, poruszają się pomiędzy kurnikami na palcach, naśladując głos kurczaków pi pi pi. W trakcie przerwy, rodzic pokazuje jedno z jajek w odpowiednim kolorze, a zadaniem dzieci jest zajęcie miejsca przy odpowiednim kolorze kurnika i przeliczenie ile kurczaczków (czyli kropek), znajduje się w danym kurniku.
– Zabawa ruchowa Turlające się jajka! Dzieci kładą się na dywanie-są pisankami. Turlają się we wskazanym przez rodzica kierunku, np. w stronę okna, w stronę drzwi, w stronę stołu itp.
– Zabawa ruchowa z elementem rzutu Traf do kosza! Potrzebna będzie niewielka piłka, jak również jakiś pojemnik, kosz, wiadro, do którego zadaniem dzieci będzie trafienie do niego piłką, z wyznaczonych przez Państwa odległości.

2. Przyszedł czas na opowiadanie ,,Sobotni poranek”.
W przedświąteczny sobotni poranek Ania wstała bardzo wcześnie. Kiedy zeszła na dół czuła, że w domu dzieje są coś niezwykłego. Zajrzała do pokoju. Panowała tam niesamowita krzątanina. Domownicy, mama, tata i jej dwaj starsi bracia byli czymś bardzo przejęci i nie zwracali uwagi na małą Anię. Może o mnie zapomnieli pomyślała dziewczynka? Ania patrzyła co robi jej rodzina. Mama piekła w kuchni pyszne babki i mazurki, jej bracia pomagali tacie w sprzątaniu domu, tylko mała Ania nic nie robiła. Ale gdy zobaczyła ją mama zaprosiła córeczkę do stołu, zawołała resztę rodziny i razem zaczęli malować jajka, które mama wcześniej ugotowała. Dziewczynce to zajęcie bardzo się podobało, i chciała malować je przez cały dzień. Ale w pewnym momencie tata ściągną z szafy koszyk i postawił go na stole. Powiedział: najwyższa pora przygotować święconkę i pójść z nią do kościoła. Ania popatrzyła się na tatę ze zdziwieniem i pomyślała co to jest ta święconka. .. a wy jak myślicie co to jest święconka?
Po wysłuchaniu opowiadania, odpowiedzcie na pytania, które na pewno nie sprawią wam kłopotu.
– Co to jest święconka?
– Gdzie się chodzi ze święconką, z kim powinniśmy iść?
– Dlaczego Ania myślała, że rodzina o niej zapomniała? Co robili domownicy?
– Jak myślicie do czego się przygotowywali?

3. W naszym opowiadaniu cała rodzina malowała jajka. Myślę, że Wy też możecie dzisiaj śmiało zacząć malować wasze wczorajsze porcelanowe pisanki, które ozdobią wasz dom. Będą do tego potrzebne farby plakatowe. Pomalujcie je według własnego pomysłu, a kiedy wyschną przewleczcie przez dziurkę sznureczek, bądź ozdobną tasiemkę może jak macie i gotowe 🙂 Może pochwalicie się jakie macie piękne porcelanowe pisanki?

4. Na dzisiaj mam propozycję, abyście wspólnie zagrali w wielkanocne memory. Pomiędzy wielkanocnymi porządkami, zróbcie sobie przerwę, każdemu ona dobrze zrobi. Karty do memory, można pobrać tutaj.

5. „Masażyk relaksacyjny” (dzieci wykonują go rodzicom, rodzice dzieciom): 
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach.
(uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi).

Wszystkim jeszcze raz życzymy zdrowych, pogodnych i błogosławionych Świąt Wielkiej Nocy.