Zdalnie – wtorek


Szczęść Boże!
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Zapraszam Was do wspólnej zabawy.

Starszaki
Temat dnia: Miejsca, które znam.
1. Jak zwykle na początek proponuję kilka ćwiczeń. Dziś towarzyszyć Wam będzie pan Andrzej. kliknij tutaj

2. Czy każdy przedszkolak wie gdzie mieszka? Znacie swój adres zamieszkania? Myślę, że tak 🙂 A kto z Was potrafi opowiedzieć o tym, jaka jest jego miejscowość? Co Wam się w niej podoba najbardziej? W jakim regionie Polski znajduje się nasza miejscowość? Myślę, że Rodzice pomogą Wam odpowiedzieć na te pytania. Sprawdźcie na mapie, gdzie leży Wasza miejscowość.

3. Przypomnijcie sobie piosenkę, której uczyliśmy się wczoraj. Pamiętacie? Piosenka “Najpiękniejsze miejsce świata” znajduje się na stronie MAC (zaloguj się, Olek i Ada – nowe przygody, CD 2, piosenka nr 12).

4. Dziś poćwiczymy również z kręglami. Wtorek to czas na porządną gimnastykę 🙂 Do ćwiczeń potrzebny nam będzie kręgiel lub butelka po napoju.
– Zabawa “Posłuszne kręgle”. Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju, trzymając kręgle w ręce. Na klaśnięcie zatrzymują się i manipulują kręglami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej, z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają i łapią.
• Ćwiczenie mięśni brzucha “Jak najdalej w przód”. Dzieci w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rękach. Wykonują skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).
• Skręty “Na prawo, na lewo”. Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają kręgle na głowach, przytrzymując je rękami, łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują kilka rzutów i chwytów kręglami.
• Skrętoskłony “Witamy stopy”. Dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dzieci starają się nie zginać kolan, kręgle trzymają obiema rękami).
• Ćwiczenie mięśni grzbietu “Oglądamy kręgle”. Dzieci leżą na brzuchu, trzymają kręgle w obu rękach przed twarzą. Unoszą głowę, prostują ręce; oglądają kręgle, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.
• Ćwiczenie mięśni brzucha “Spotkanie”. Dzieci leżą na plecach, trzymają kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powracają do pozycji wyjściowej.
• Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha “Z nóg do rąk”. Dzieci leżą na plecach, kręgle trzymają pomiędzy stopami. Przekazują kręgle do rąk za głową i powracają do siadu. Ponownie wkładają kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.
• Ćwiczenia przeciw płaskostopiu “Sprytne stopy”. Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel mają pomiędzy stopami (pionowo). Krążą obunóż w prawo i w lewo. − Wałkują kręgle raz jedną, raz drugą stopą. − W siadzie podpartym – chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry.
• Zabawa rytmiczna “Zgodnie z rytmem”. Dzieci, w rytmie bębenka, spacerują po sali w różnych kierunkach. Podczas przerwy w grze zatrzymują się, słuchają rytmu wystukanego przez N. na bębenku, starając się go zapamiętać, a następnie wystukują ten rytm, uderzając kręglami o podłogę.

5. Ćwiczenie oddechowe “Rodzina”. Potrzebny nam szablon domu i członków rodziny oraz słomka.
Na stoliku kładziemy domek, a obok członków rodziny. Dzieci mają za zadanie słomką przenieść rodzinę do domku.

6. Wykonaj ćwiczenie w karcie pracy.

litery i liczby, s. 75

7. Zabawa “Uciekamy do domu”. Dzieci spacerują sobie po pokoju lub po ogrodzie. Klaśnięcie jest sygnałem zbliżającej się burzy. Dzieci uciekają do wyznaczonego miejsca.

Młodszaki
Temat dnia: Jesteśmy uprzejmi wobec innych.
1. Jak już co dzień rano, zapraszam na porcję porannych ćwiczeń, które już poznaliście. Potrzebna będzie muzyka, piłka, a także dobre chęci 🙂
– Przy włączonej muzyce marsz w miejscu,
– Przechodzimy do lekkiego truchcika również w miejscu wysoko unosząc kolana, stopniowo przyśpieszając i zwalniając na zmianę aż powrócimy do spokojnego marszu,
– Teraz taką samą serie powtórzy, ale trzymając oburącz przed sobą piłkę, i starając się uderzać o nią kolanami, przechodząc stopniowo od spokojnego marszu, przez truchcik do dość szybkiego biegu w miejscu,
– Przenoszenie piłki z ręki do ręki nad głową, za plecami, pod kolanami, podrzucanie piłki i łapanie,
– Stojąc w szerokim rozkroku przetaczamy piłkę między nogami, starając się zataczać koła-raz za jedną nogą, raz za drugą,
– Piłka leży na podłodze, a my starajmy się ją dotykać na zmianę raz jedną raz drugą nogą, stopniowo przyśpieszając,
– Trzymając piłkę oburącz przed sobą, wykonujemy 5 przysiadów, następnie wykonajmy 5 przysiadów z piłką nad głową,
– Teraz usiądźmy, stopy opierają się na podłodze, kolana są uniesione i podawajmy sobie piłkę z ręki do ręki pod kolanami,
– Na zakończenie ćwiczeń, połóżmy się na plecach, piłkę trzymajmy oburącz na brzuchu i spokojnie oddychajmy.

2. Przyjrzyjcie się proszę obrazkom poniżej i spróbujcie opowiedzieć, co na nich widzicie. Czy zachowanie dzieci jest dobre? Jak tak to dlaczego?

Postarajcie się powiedzieć, jakich słów mogły użyć dzieci podczas danego zachowania. Rodziców proszę o odczytanie ,,magicznych słów”, a dzieci-aby dopasowały słowa do konkretnych sytuacji.

3. Osłuchanie się ze słowami i melodią piosenki “Przepraszam, dziękuję”. kliknij tutaj
1. Przepraszam i dziękuję,  magiczne słowa znam  i jeszcze słowo: proszę  przypominam wam.
Ref.: Dobre wychowanie  to jest ważna sprawa,  grzeczny bądź i miły,  taka moja rada.
2. Pamiętać zawsze musisz,  gdy obiad smaczny jesz,  że mlaskać nie wypada,  dobrze o tym wiesz. Ref.: Dobre wychowanie…
3. A kiedy z kolegami  wesoło spędzasz czas,  to możesz do zabawy  też zaprosić nas.
Ref.: Dobre wychowanie…

• Rozmowa na podstawie tekstu piosenki.
− Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?
− Dlaczego te słowa są magiczne?
− Dlaczego nie wolno mlaskać przy obiedzie?
− W jaki sposób można zaprosić kogoś do zabawy?
 − Co to jest dobre wychowanie?

4. Po piosence, którą zaśpiewaliście, mam dla was propozycję dwóch zabaw badawczych, do  których wykonania zapraszam w wolnej chwili 🙂
• Zabawa badawcza Co jest słodkie, a co słone? Potrzebne będą dwie szklanki z ciepłą wodą, dwie łyżeczki, sól, cukier. Dzieci wsypują produkty do kolejnych szklanek i mieszają je łyżeczkami. Spróbujcie razem odpowiedzieć na pytanie, dlaczego cukier i sól zniknęły. Dzieci próbują powstałych roztworów, określając ich smak.
• Zabawa badawcza Powietrze jest bardzo ważne. Potrzebne będą dwa słoiki różnej wielkości, dwie małe świeczki (podgrzewacza), dwa talerzyki, zapałki/zapalniczka. Postawcie świeczki na talerzykach i podpalcie. Następnie przykryjcie je słoikami i wspólnie z dziećmi obserwujcie, gdzie świeczka zgaśnie szybciej. Dzieci mogą podać swoje wnioski. Wniosek jest taki, że tam, gdzie był mniejszy słoik, było mniej tlenu dlatego świeczka szybciej zgasła,  a w większym słoiku było go więcej-dlatego świeczka paliła się dłużej. Aby świeczka się paliła, potrzebny jest tlen, gdy go braknie, świeczka gaśnie.

5. Zabawa orientacyjno-porządkowa “Moja miejscowość”. Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju. Kiedy rodzic klaśnie i wypowie nazwę miejscowości, w której mieszkają, przedszkolaki podskakują, a kiedy wypowie inną nazwę – kucają.

Jak tylko pogoda dopisze, zapraszamy do zabaw na świeżym powietrzu. Bądźcie dla siebie mili 🙂 Pozdrawiamy i do jutra!