Szczęść Boże.
Jak się macie, kochani?
Zapraszam Was na kolejny dzień zabaw.
Starszaki
Temat dnia: Najpiękniejsze miejsce świata.
1. Czy wszyscy mają ochotę na ćwiczenia o poranku? Rozruszajmy nasze ciało!
Zabawa “Pobudka”. Dzieci leżą na dywanie – śpią. Na klaśnięcie powoli wstają, prostują się, przeciągają, przecierają oczy, maszerują po sali, aby rozprostować mięśnie; ale chce im się jeszcze spać i na sygnał – dwa klaśnięcia – ponownie zasypiają.
Ćwiczenie “Rozrzucone klocki”. Dzieci chodzą na czworakach pomiędzy rozłożonymi na dywanie klockami. Co pewien czas prostują się i rozglądają, jak dużo klocków rozłożonych jest na dywanie.
Teraz “Zbieramy klocki”. Dzieci spacerują po pokoju, trzymając jakąś tackę na wyciągniętej dłoni w taki sposób, aby im nie spadł. Na klaśnięcie wykonują skłon w przód (nogi proste w kolanach), podnoszą klocek i kładą go na tacce. Na zakończenie zabawy wrzucają klocki do wyznaczonego pojemnika.
2. Zabawa z kartami pracy.
3. Zabawa z piosenką „Najpiękniejsze miejsce świata”. Na pewno już wiecie, skąd wziąć piosenkę (strona MAC).
I. Są na całym świecie miasteczek tysiące zataczają przed sobą koła prawą ręką,
i są też wioseczki jak z bajeczki. zataczają przed sobą koła lewą ręką, Tutaj bloki różne, biurowce , wieżowce, zataczają przed sobą duże koła – równocześnie ręką lewą i ręką prawą,
tam domki, łąki, pola, rzeczki. wskazują, zgodnie z rytmem, różne strony – raz lewą, raz prawą ręką,
Ref.: A ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu. maszerują po okręgach z równoczesnym kołysaniem chorągiewkami nad głowami,
Tutaj swoje mam radości i troski. zatrzymują się, wykonują obrót wokół siebie, dłonie, w których trzymają chorągiewki, składają na piersiach,
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam. ponownie maszerują po okręgach z równoczesnym kołysaniem chorągiewkami nad głowami,
To jest mój kawałek Polski. zatrzymują się, wykonują obrót wokół siebie, dłonie, w których trzymają chorągiewki, składają na piersiach, Najpiękniejsze miejsce świata, rapują w prawo, w lewo, w tył i w przód. w prawo, w lewo, w tył i w przód!
Taki to mój mały cud!
4. Herb naszej miejscowości.
Czy wiecie, co charakteryzuje różne miejscowości Polski? Zagrajcie w grę i dopasujcie charakterystyczne miejsca do miast Polski. kliknij tutaj
Co Waszym zdaniem charakteryzuje naszą miejscowość? Czy jest to jakieś miejsce, czy jakaś rzecz, a może ktoś? Wymyślcie, proszę, herb dla naszej miejscowości – niektórzy z Was mieszkają w większych miejscowościach, gdzie herb może już istnieje. Zapoznajcie się z nim.
5. Zabawy ruchowe
– Powitanie – dzieci siedzą w kole z zamkniętymi oczami, pochylone do przodu. Rodzic głaszcze je po plecach i budzi.
– Budzimy nasze ciało – dzieci opukują, masują części ciała pokazywane przez Rodzica, głośno je nazywają.
– Polecenia – dzieci poruszają się swobodnie po pokoju. Na komendę Rodzica kładą się: na plecach, na brzuchu, na boku; opierają na łokciach.
– Zabawy w parach – każde dziecko wybiera sobie partnera i siada z nim na podłodze. W rytm wolnej muzyki głaszcze, opukuje, masuje jego plecy. Po kilku chwilach następuje zmiana.
– Zwierzęta wędrują po plecach – dziecko, za pomocą dłoni, pokazuje na plecach partnera typowe ruchy różnych zwierząt; osoba ta musi zgadnąć, jakie zwierzę spaceruje po jej plecach. Po kilku chwilach następuje zmiana. – Odtwarzajmy rysunki – dziecko z pary rysuje na plecach partnera różne, proste formy, np.: linię prostą, koło, jakiś zygzak, trójkąt, spiralę, a partner próbuje odtworzyć te rysunki krokami na podłodze. Potem następuje zamiana ról.
– Przenosimy dotyk na papier – siadamy parami, jedno za drugim, wokół rozwiniętego papieru pakowego. Podczas odtwarzania nagrania spokojnej muzyki jedna osoba z pary ilustruje obiema rękami na plecach partnera melodię przez: poklepywanie, pocieranie, opukiwanie w różnych kierunkach. Siedzące z przodu dziecko przenosi te rytmiczne znaki jako swoje odczucie, rysując kredką na papierze. Po chwili następuje zmiana ról.
Młodszaki
Temat dnia: Domy i domki.
1.Zabawa popularna „Maszerują dzieci drogą”.
Słowa: Dzieci:
Maszerują dzieci drogą, maszerują w miejscu,
raz, dwa, trzy! wyklaskują rytmicznie,
Lewą nogą, prawą nogą, wystawiają do boku lewą nogę i prawą nogę,
raz, dwa, trzy! wyklaskują rytmicznie,
A nad drogą słonko świeci wznoszą obie ręce wysoko w górę,
i uśmiecha się do dzieci, obracają się wokół własnej osi,
raz, dwa, raz, dwa, trzy! wyklaskują rytmicznie.
2. Zabawa plastyczna Dorysuj brakujące elementy. Potrzeby będzie rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami. Zadanie dzieci polega na dokończeniu domu, zgodnie z poleceniami rodzica. Wszystko oczywiście na miarę zdolności dzieci. Bardziej niż o ,,chodnik”, chodzi o to, żeby został poprawnie umieszczony-czyli przed domem, słońce nad domem, itd.
− Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.
− Na dachu dorysujcie komin.
− Przed domem narysujcie chodnik.
− Obok domu dorysujcie garaż.
− Nad domem – słońce.
− Za domem rośnie las.
3. W naszym otoczeniu, znajduje się bardzo dużo różnych rzeczy, o różnych kształtach. Niektóre z nich, mają kształty figur geometrycznych. Posłuchajcie proszę piosenki pt. ,,Piosenka o figurach” i zapoznajcie się z kilkoma, podstawowymi figurami geometrycznymi.
Zapoznaliście się z naszą nową piosenką? Świetnie! Kolejnym waszym zadaniem, jest znalezienie w najbliższym otoczeniu przedmiotów, w kształcie poznanych figur geometrycznych, czyli w kształcie: koła, trójkąta, kwadratu i prostokąta. Na pewno dacie radę. Do dzieła!!!
4. Zapoznaliście się już z wyglądem i cechami charakterystycznymi podstawowych figur geometrycznych:
– trójkąt – 3 boki, 3 kąty i 3 ostre wierzchołki,
– prostokąt – 4 boki- 2 krótsze i 2 dłuższe,4 kąty i 4 wierzchołki,
– kwadrat – brat prostokąta ma również 4 boki, lecz wszystkie są takiej samej długości, 4 kąty i 4 wierzchołki,
– koło – jest to figura, która nie ma żadnego wierzchołka i jest idealnie równa, okrągła.Mam dla was propozycję zabawy matematycznej, polegającej na utrwaleniu wyglądu figur geometrycznych, utrwaleniu kolorów, jak również utrwalenie łączenia w pary. Gotowi? Zatem otwórzcie pudełko i łączcie w pary dane figury, wcześniej mówiąc jaki ma ona kolor. Powodzenia 🙂
Informacja dla rodziców. Proszę Państwa, gdy skopiujecie link, po prawej stronie widnieje napis: MATERIAŁY INTERAKTYWNE. Proszę wybrać ,,otwórz pudełko” i dobrej zabawy. Dopilnujcie proszę, aby dziecko starało się także nazywać kolejno odkrywane figury geometryczne.
Pozostałe propozycje, oczywiście w miarę możliwości jak czas pozwoli, są również do Państwa dyspozycji. kliknij tutaj
5. Praca plastyczna „Osiedle domków”. Potrzebne będą: kartka A4, 1 wycięty z kolorowego papieru kwadrat (8cmx8cm) i 1 prostokąt (14cmx7cm) które utworzą 2 domy. 2 trójkąty (10cm-podstawa i 8cm-boki – będzie to dach domu, w kształcie kwadratu ,a także trójkąt 9cm-podstawa i 6cm-boki-będzie to dach domu, w kształcie prostokąta). 6 małych kwadratów (2cmx2cm), które będą oknami, a także dwa małe prostokąty (4cmx3cm)-będą to drzwi. Klej i kolorowe kredki.
Zadaniem dzieci będzie naklejenie na kartkę dużego kwadratu i prostokąta, następnie naklejenie okien – 2 okna w domu z kwadratu i 4 okna w domu z prostokąta w odpowiednim miejscu, jak również drzwi w kształcie prostokąta. Domom nie może zabraknąć dachów. Jak już wszystkie elementy są w odpowiednich miejscach, zadaniem dzieci będzie dorysowanie komina, ozdobienie okien, drzwi, a także narysowanie słońca.
6. Zabawa ruchowa Duży, średni, mały dom. Potrzebna będzie dowolna muzyka 🙂 Podczas muzyki dzieci swobodnie poruszają się po pokoju, a na przerwę w muzyce i na hasło, poruszają się wg instrukcji:
– duży dom – na palcach,
– średni dom – na całych stopach,
– mały dom – na kucaka.
Tyle propozycji na dzisiaj. Bawcie się dobrze i bądźcie zdrowi. Pozdrawiamy! 🙂