Zdalnie – piątek


Szczęść Boże.
Witamy wszystkich w piątek 🙂
Jak się macie? Gotowi na kolejną porcję zabawy?
Zapraszamy!

Starszaki
Temat dnia: Kim jesteś?
1. Ćwiczenia poranne – zakręć kołem i wykonaj zadanie. kliknij tutaj

2. Wykonaj kartę pracy.

3. Chciałabym, abyście nauczyli się wiersza p. Ewy Stadtmuller „Kim jesteś?”
Posłuchajcie wiersza:
Czy wiesz, kim jesteś?
– To oczywiste!
Co ci jest bliskie?
– Znaki ojczyste.
Ojczyste barwy
– biało – czerwone.
Ojczyste godło
– orzeł w koronie.
Ojczyste w hymnie
– mazurka dźwięki,
no i stolica
– miasto syrenki.
I jeszcze Wisła
co sobie płynie:
raz na wyżynie,
raz na równinie,
i mija miasta
prześliczne takie…
– Już wiesz, kim jesteś?
– Jestem Polakiem.

Odpowiedzcie:
– Co jest bliskie osobie z wiersza?
– Jakie znaki ojczyste?
– Kim jest osoba z wiersza? a kim Wy jesteście?

4. Czy rozpoznasz flagi? Spośród różnych flag, wybierz i opisz flagę Polski. Czy wiesz z jakich krajów są pozostałe flagi?

5. Czy pamiętasz jeszcze nasz dzisiejszy wiersz? Niech ktoś dorosły przeczyta go jeszcze raz, a dziecko niech dopowiada słowa pogrubione. Nauczcie się wiersza na pamięć. Będzie mi bardzo miło jeśli ktoś z Was przyśle mi nagranie, na którym recytujecie wiersz samodzielnie 🙂

6. Jeszcze jedna karta pracy. Kto nie ma naklejek niech wpisze odpowiednie wyrazy… Powiedzcie: Co to jest Bałtyk? Gdzie się znajduje? Jak nazywa się stolica Polski?

7. Zabawy na podwórku.
„Do przodu, do tyłu” – gdy rodzic klaszcze dziecko skacze obunóż do przodu; gdy rodzic tupie dziecko porusza się do tyłu.
„Coraz szybciej, coraz wolniej” – rodzic klaszcze w dłonie w zmiennym tempie – gdy klaszcze szybko dziecko chodzi szybko, gdy klaszcze wolno dziecko chodzi wolno.

8. Ćwiczenia w czytaniu. Z literek, które macie w domu ułóżcie następujące wyrazy: samolot, rower, hulajnoga, hamak, tramwaj, statek.

Młodszaki
Temat dnia: Moje najbliższe otoczenie.
1. Dzień dobry bardzo w podskokach. Dzisiaj proponuję kontynuację naszej muzycznej rozgrzewki. kliknij tutaj

2. Burza mózgów „W mojej miejscowości”. W tym tygodniu poznaliśmy cechy charakterystyczne dla wsi i miast. Wiemy, że mieszkamy na wsi, której nazwa brzmi Aleksandria. W Aleksandrii mieszkamy, chodzimy do przedszkola, bawimy się, spotykamy się z rodziną. Spróbujcie proszę dokończyć zdanie…
– W mojej miejscowości lubię…
– W mojej miejscowości nie lubię…
W razie trudności proszę rodziców o pomoc.

3. Po burzliwych odpowiedziach, co lubimy a czego nie w naszej miejscowości, zapraszam do wysłuchania wiersza L. J. Kerna ,,Nasze podwórko.”
Nasze podwórko to miejsce, które najlepiej znamy.
Wszyscy, bez żadnych wyjątków, takie podwórko mamy!
Nasze podwórko to teren najbardziej nam bliski na ziemi.
W zimie śnieg na podwórku leży, a w lecie się trawa zieleni.
Gdy słońce świeci na niebie, wesołe jest nasze podwórko,
smutnieje zaś, gdy się zjawi pan deszcz z ponurą córką chmurką. Czasami z naszego podwórka, na którym się co dzień bawimy,
widać wieże kopalni lub wielkiej huty kominy.
I czy to będzie w Gliwicach, w Toruniu, w Łomży, czy w Krośnie,
gdy spojrzysz na nasze podwórko, to stwierdzisz, że ono rośnie!
Bo naszym podwórkiem nie jest to tylko, co jest blisko,
ale i traktor w polu, i stadion, i lotnisko, i jakiś stary zamek,
i lasy na pagórkach, i Wisła, która płynie środkiem Naszego Podwórka.
• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Co to jest nasze podwórko?
− Czy naszym podwórkiem można nazwać plac zabaw w przedszkolu albo teren wokół przedszkola?
− Jak myślicie, kiedy podwórko się cieszy, a kiedy smuci?
− Co widać z naszego podwórka w przedszkolu, a co z waszych domów?

4. Posłuchajcie piosenki, pt: ,,Najpiękniejsze miejsce świata.
Mam jedno pytanie dotyczące piosenki i mam nadzieję, że doskonale sobie z nim poradzicie 🙂 Jakie jest najpiękniejsze miejsce świata dla każdego z Was?

5. Zabawa językowa „Co widzisz wokół siebie?” Doskonale znacie swoje mieszkanko, ale proszę rozejrzyjcie się dokładnie, bo za chwilkę rodzice będą mieli do was pytania, odnośnie  pokoju, w którym właśnie się znajdujecie. Rodziców proszę o zadawanie dzieciom pytań rozpoczynając od słów – co widzisz, kiedy spojrzysz…:
– w górę?
– w dół?
– za siebie?
– przed siebie?
– obok siebie?
Po udanych odpowiedziach może być zamiana ról i dzieci mogą próbować zadawać pytania rodzicom 🙂

6. Praca plastyczna na weekend „Wiosenne drzewko”. Potrzebna będzie kartka A4, zielona i różowa bibuła, klej, brązowa kredka. W linku wysyłam podpowiedź, jak wykonać pracę plastyczną. Mam nadzieję, że Wasze drzewka będę tak samo piękne, jak drzewko wykonane na filmiku. Może pochwalicie się jak Wam wyszło, wysyłając zdjęcia? 😉 kliknij tutaj

Bawcie się, śpiewajcie, spacerujcie, a przede wszystkim bądźcie zdrowi!Udanego weekendu! Do poniedziałku!