Zdalnie – środa


Szczęść Boże.
Kto z Was rozmawiał wczoraj o naszym rodaku – Janie Pawle II? Dziś możecie dowiedzieć się czegoś więcej o nim. kliknij tutaj
Chciałabym, abyśmy zrobili tort dla św. Jana Pawła II… Kto chce się przyłączyć? Tort będzie papierowy. Do piątku czekam na zdjęcia Waszych serduszek lub laurek dla Jana Pawła II, które wydrukuję i włożę do kawałków toru, a w niedzielę zaniosę do kościoła…

Starszaki
Temat dnia: Na podwórku.
1. Na dzień dobry proponuję Wam zabawę z kurczakiem 🙂 kliknij tutaj

2. Czy wiecie co to są przysłowia? To takie powiedzenia, które mają nas czegoś uczyć, o czymś nam przypominać. Porozmawiajcie o tym, co oznaczają następujące przysłowia:
– Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała.
– Zapomniał wół, jak cielęciem był.
– Pasuje jak wół do karety.
– Nie kupuj kota w worku.

3. Na rozgrzewkę karta pracy.

4. Obejrzyjcie film o wiejskich zwierzętach – kliknij tutaj.
Jak nazywa się tata krowy?
A jak nazywa się dziecko gęsi?
Wiesz jak nazywa się mama konika?
Wydrukuj obrazki, wytnij i ułóż rodziny zwierząt.

5. Zabawa rytmiczna „Zagadki”. Najpierw rodzic zadaje zagadki dzieciom. Następnie dzieci powtarzają po rodzicu wersy wykonując odpowiednie gesty.
– klaszczą i uderzają w kolana na przemian recytując:
Lubi głośno gdakać,
kiedy zniesie jajko.
Każdy wie, że jest stałą
kurnika mieszkanką.
(kura)
– cztery uderzenia w podłogę, trzy klaśnięcia:
Zakręcony ogonek,
śmieszny ryjek ma
„Chrum, chrum – głośno woła
– kto jedzenie da?”
(świnka)
– w pozycji stojącej, 2 pierwsze wersy po 4 razy w kolana, 3 wers – obrót, 4 wers 4 klasnięcia:
Na przykład łaciate,
w oborze mieszkają.
Pasą się na łąkach,
zdrowe mleko dają.
(krowy)
– maszerują w miejscu wers 1-2, udają pływanie wers 3-4:
Nie pieje, nie gdacze,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa.
Jak się nazywa?
(kaczka)
– uderzenia na przemian w podłogę i w kolana:
Grzebień ma na głowie,
swoim głośnym pianiem
wszystkich wczesnym rankiem
budzi na śniadanie.
(kogut)

6. Teraz czas na zabawę w liczenie. Policz ile jajek zniosła dziś kurka. kliknij tutaj

7. Zapraszam Was do wykonania pracy plastycznej. Kliknijcie tutaj i obejrzyjcie instrukcję jak zrobić krówkę. Ciekawa jestem jak Wam pójdzie. Czekam na zdjęcia Waszych prac 😉

Młodszaki
Temat dnia: Na wiejskim podwórku.
1.Poranna porcja ćwiczeń.

2.Wiejskie zagadki:
– Kiedy pędzę, galopuję, powiew wiatru w nozdrzach czuję. Jeśli cukru kostkę dasz, miejsce na mym grzbiecie masz.(koń)
– Czarne, białe i łaciate, spotkasz je na łące latem, nikt przed nimi nie ucieka, dać Ci mogą dużo mleka.(krowa)
– Co to za damy żyją w chlewiku? Grube, różowe, jest ich bez liku. Małe oczka, krótkie ryjki mają i zawsze chrum, chrum, chrumkają.(świnia)
– Nie na polu, nie pod miedzą, lecz na hali trawkę jedzą. Wełniane kubraczki mają, wełnę na sweterki dają.(owce)
– Dumny bardzo jest z ogona, chociaż pawia nie pokona. Nocuje zawsze w kurniku, rankiem pieje „Kukuryku!”.(kogut)
– Siedzi na grzędzie w kurniku i nie woła kukuryku. O pisklęta swoje dba, gdy dasz ziarno, jajko da.(kura)
– Wytworny jest niebywale, czerwone nosi korale. Gdy na drodze mu ktoś stanie, to usłyszysz … gulgotanie.(indyk)
Na pewno świetnie poradziliście sobie z rozwiązaniem wiejskich zagadek. Kolejnym zadaniem dzieci jest przesylabowanie rozwiązań zagadek, a także wskazanie na palcach, z ilu sylab składa się dany wyraz.

3. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Marsz dla wiosny”. Posłuchajcie proszę wiersza, a następnie odpowiedzcie na pytanie – Jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę? W jaki sposób to robiły?Idzie gąska po podwórku. Za nią gąski – jak po sznurku. Idą zgodnie i gęgają, za swą mamą powtarzają. – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna? Mama gąska zagęgała, bo przywitać wiosnę chciała. Małe gąski też gęgały, wiosnę także witać chciały. – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna? Nagle kogut ścieżką wąską przybiegł za ostatnią gąską. Gęgać nie potrafi wcale, za to pieje doskonale! – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna? Nawet kotka, choć ciut głucha, też muzyków chce posłuchać. – Gę, gę, gę, ga, ga, ga! Kto melodię taką zna?
Wiecie już jakie zwierzęta chciały przywitać wiosnę? Świetnie. Teraz powtórzcie za rodzicem następujący fragment w różnej tonacji: głośno, cicho, szybko, wolno, smutno, wesoło itp. Gę, gę, gę, Ga, Ga, Ga! Kto melodię taką zna?

4. Wczoraj poznaliśmy produkty, dobra, które dają nam zwierzęta mieszkające na wsi. Posłuchajcie proszę piosenki, a następnie spróbujcie  zagrać w grę i dopasować zwierzę z dobrem, które od niego mamy. kliknij tutaj, gra jest tutaj

5. Zabawa ruchowa „Wiejskie zwierzęta”. Do zabawy można wykorzystać kostkę, którą znajdziecie Państwo w linku. Wydrukujcie kostkę, pozwólcie dzieciom złożyć i bawcie się. Jakie zwierzę zostanie wyrzucone, zadaniem dziecka jest wykonanie zadania, które znajduje się pod opisem.
Gdy wypadnie:
– kura (ko-ko) – szukaj robaczków jak kura (ręce zaplecione na plecach, cykliczne skłony)
– koń (ihaha) – kop jak koń (klęk podparty z ramionami ugiętymi w łokciach, wymachy do tyłu raz jedną, rad drugą nogą)
– zając (kic-kic) – skacz jak zając (pozycja kucna, naśladowanie zajęczych skoków)
– świnka (chrum-chrum) – tarzaj się w błotku jak świnia (turlanie się)
– koza (me-mee) – biegnij jak koza (bieg na czworaka)
– kaczka (kwa-kwa) – przechadzaj się jak kaczka (plecy proste, nogi rozstawione, przenosimy ciężar ciała raz na jedną raz na drugą stopę)
Pamiętajcie żeby dzieci podczas udawania zwierząt, ćwiczyły dodatkowo onomatopeje.

6. Praca plastyczna „Zwierzę wiejskie”. Potrzebna będzie rolka po papierze toaletowym, kawałeczek różowej kartki, klej oraz czarny pisak. Wykonajcie dzisiaj jedno ze zwierząt, które mieszka na wsi. W razie czego, poproście rodziców o pomoc. Instrukcję wykonania zamieszczam w linku tutaj. Udanej zabawy-może pochwalicie się waszymi pracami plastycznymi?

Tyle propozycji na dzisiaj. Bawcie się, zgadujcie, śpiewajcie i trzymajcie się cieplutko. Do jutra!