Zdalnie – czwartek


Szczęść Boże.
Już prawie kończy się kolejny tydzień. Dziś już czwartek. W najbliższą niedzielę będziemy przeżywali Zesłanie Ducha Świętego. Kim jest ten Duch? Po co On jest? Tego dowiecie się jutro. Dziś tylko tyle, że jest On bardzo potrzebny każdemu z nas! To On uzdalnia nas do czynienia dobra. Nie “ściemniamy”, Duch Prawdy nas prowadzi. Posłuchaj piosenki – kliknij tutaj.

Starszaki
Temat dnia: Wiosenna łąka.
1. Mała gimnastyka – “Zabawy na łące”. Potrzebna nam będzie piłka.
– Piłki kładziemy na podłodze. W rytmie dowolnej muzyki dzieci biegają po pokoju, między piłkami, tak by ich nie potrącić.
– Dzieci stają obok piłki. Podnoszą piłkę nad głowę – ręce wyprostowane. Następnie powoli opuszczają ręce z piłką w dół, dotykają piłką podłogi.
– Siad skrzyżny. Dzieci turlają piłki dookoła siebie.
– Siad skrzyżny. Dzieci kładą piłkę według instrukcji: przed, za, obok, nad.
– Leżenie przodem. Ręce wyciągnięte przed siebie trzymają piłkę. Na polecenie rodzica dzieci unoszą piłkę nad podłogę, bez oderwania nóg od podłogi.
– Przejście do stania. Podrzucanie i chwytanie piłki.

2. Zabawa dydaktyczna “Co obserwują dzieci?”
Przyjrzyjcie się dzieciom na fotografiach. Co one obserwują?

3. Zapraszam Was dzisiaj na wycieczkę na łąkę. Pomyślcie, co warto zabrać ze sobą na taką wyprawę. Gdy już będziecie na łące obserwujcie wszystko uważnie. Poszukajcie tych roślin i zwierząt, o których mówiliśmy w poprzednich dniach. Posłuchajcie, co słychać na łące. Zabierzcie ze sobą z łąki trochę znalezionych roślin – jutro zrobimy zielnik 🙂

4. Po powrocie do domu zasuszcie przyniesione rośliny. Wiecie jak to zrobić? Musimy je poukładać na kartkach, każda roślinka na innej kartce, i przykryć następną kartką. Tak przygotowane “naleśniki” 😉 wkładamy do bardzo grubej książki. Teraz sprawdzamy naszą cierpliwość – roślinki muszą tam pozostać przez kilka dni 🙂

5. Zabawa ruchowa “Nie deptać kwiatków”. Włączcie piosenkę “Na zielonej łące” i poruszajcie się po pokoju udając, że obserwujecie majową łąkę. Na hasło: Nie deptać kwiatków! unosicie wysoko kolana, aby ominąć rośliny. Na hasło: Obserwujemy łąkę! idziemy znowu obserwując to, co dookoła nas.

6. Karta pracy

7. Gra matematyczna “Bingo biedronkowe”. Jest to zabawa w parach. Potrzebne są plansze z biedronkami wydrukowane na czerwonym papierze i kartoniki z cyframi.
Siadamy naprzeciwko siebie. Każdy ma przed sobą planszę z 6 biedronkami. Na środku układamy kartoniki z cyframi od 1 do 7 (dwa zestawy!) do góry nogami. Uczestnicy odkrywają po jednym kartoniku i jeśli na planszy mają biedronkę z taką liczbą kropek, zakrywają ją kartonikiem. Wygrywa ten, kto pierwszy zasłoni wszystkie biedronki, krzycząc: Biedroneczki są w kropeczki!

Młodszaki
Temat dnia: Kwiaty majowej łąki.
1. Zapraszam na poranną gimnastykę – kliknij tutaj.

2. Zabawa z pokazywaniem “Wianek dla mamy”.
Dzieci pokazują ruchem słowa opowiadania.

                                                                                                  Dzieci:

Na majowej łące rosną różnokolorowe kwiaty,    unoszą dłonie od podłogi w górę,

pachnące maki, konwalie, fiołki i rumianki.           unoszą dłonie do nosa, robią wdech nosem,  

Dzieci przyszły na łąkę                                                  maszerują po pokoju,

i nazrywały kwiatów,                                    wykonują ruch zrywania kwiatów,

z których uplotły wianek dla mamy.                 robią młynek przedramionami przed sobą,

Zaniosły mamie niespodziankę,                          maszerują w miejscu, łączą dłonie na wysokości piersi

a mama uśmiechnęła się i mocno przytuliła.       splatają ręce na wysokości ramion.

3. Na łące oprócz zwierząt i traw można zobaczyć również oczywiście kwiaty. Przyjrzyjcie się proszę kwiatom, które można spotkać na łące, może wiecie jak się nazywają? Jak nie-poproście rodziców o odczytanie nazw kwiatów.

4. Zabawa matematyczna “Maki, chabry…” Potrzebne będą: 7 czerwonych kółek-będą to maki, 7 niebieskich kółek-chabry i 7 żółtych kółek-mniszek lekarski. Rozkładamy wszystkie koła na dywanie.
Zadania dla dzieci:
-posegregowanie kół, kwiatów ze względu na kolor.
-dokończenie rytmu z kwiatów rozpoczętego przez rodzica-czerwony, niebieski, czerwony, niebieski…
-dokończenie rytmu z kwiatów, rozpoczętego przez rodzica-żółty, czerwony, niebieski, żółty, czerwony, niebieski…
-ułożenie rytmu wg własnego pomysłu z dwóch kolorów kwiatów,
-ułożenie rytmu wg własnego pomysłu z trzech kolorów kwiatów.

5. Swobodna improwizacja ruchowa do piosenki – kliknij tutaj.

6. Poznaliście dzisiaj nazwy i wygląd kwiatów, które rosną na łące. Poproście rodziców o odczytanie nazw kwiatów i połączcie ją z odpowiednim wyglądem kwiatu. Powodzenia! Kliknij tutaj.

7. Jeszcze na koniec proponuję zabawę na łące. Zakręć kołem i baw się wesoło na zielonej łące – kliknij tutaj.

Do zobaczenia! Jutro wracamy z kolejną porcją zabaw dla Was!