Szczęść Boże.
Jak minął Wam wtorek? Dobrze się bawiliście? Za tydzień będziemy przeżywać Boże Ciało. Wiecie co to za Uroczystość? Już niedługo specjalna katecheza na ten temat. Dziś zapraszam do nauki piosenki o tym, że podczas Mszy Świętej wino przemienia się w Krew Pana Jezusa, a chleb staje się Jego Ciałem – to wielki cud, którego nie da się wytłumaczyć. W to trzeba uwierzyć. Posłuchaj piosenki – tutaj.
Starszaki
Temat dnia: Co jest cięższe, a co lżejsze.
1. Zaczynamy od rozruszania naszego ciała – kliknij tutaj.
2. Zabawa „Wyrażamy emocje”.
W jaki sposób można wyrażać emocje? Posłuchajcie wierszyków i po każdym z nich pokażcie o jakich emocjach mówił.
Kiedy na niebie słoneczko świeci,
cieszą się bardzo dorośli i dzieci.
(dzieci śmieją się, podskakują itp.)
Dzisiaj po niebie płyną czarne chmury,
deszcz pada i każdy ma humor ponury.
Kiedy mam zły humor i kiedy mnie złość dopadnie,
jestem niegrzeczny, choć dobrze wiem, że to bardzo nieładnie.
Kiedy dziecko się boi ciemności dookoła,
wtedy mamę i tatę do siebie głośno woła.
Płaczę, kiedy jest mi smutno i wszystkiego dosyć mam,
łzy mi płyną po policzkach i chcę zostać wtedy sam.
3. Zabawa dydaktyczna „Co jest cięższe, a co lżejsze?” Kto z Was ma w domu wagę szalkową? Wiecie jak ona działa? Sprawdźmy to. Przyjrzyjcie się wadze szalkowej. Obejrzyjcie wagę.
Jeśli nie macie takiej wagi, poproście rodziców, aby zrobili ją dla Was z papieru – kliknij tutaj.
Gdy już mamy wagę przystępujemy do działania. Potrzebne nam będą klocki: drewniane, sześcienne, miś. Będziemy porównywali wagę misia i klocków.
Kładziemy na lewej szalce misia, a na prawej – trzy klocki.
−Co jest cięższe? Po czym to poznaliście?
−Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?
Teraz kładziemy na lewej szalce misia, a na prawej – cztery klocki.
−Co jest cięższe? Co jest lżejsze?
−Po czym poznaliście, że cztery klocki ważą tyle co miś?(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).
Kładziemy na lewej szalce misia, a na prawej – pięć klocków.
−Co jest cięższe? Po czym to poznaliście?
−Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?
5. Zabawa ruchowa „Waga”. Musimy znaleźć sobie kogoś do pary. Stajemy naprzeciwko siebie, podajemy sobie dłonie i naprzemiennie wykonujemy przysiady.
6. Czas na ćwiczenia gimnastyczne. Potrzebne nam będąszarfy lub co co je zastąpi (np. związany szalik).
– Marsz po obwodzie koła, dłonie oparte na biodrach – kciuk znajduje się z przodu, a pozostałe palce – z tyłu. (Należy zwrócić uwagę na wyprostowane plecy, wciągnięty brzuch, wysokie podnoszenie kolan).
– Swobodny bieg po sali, na hasło: Wichura – podbieganie przez dzieci do ściany i przyleganie do niej plecami, ramiona ułożone w skrzydełka, brzuch wciągnięty.
– Marsz po sali, szarfa leży na głowie, złożona na pół, odliczenie sześciu kroków, wspięcie na palce, uniesienie ramion w górę, wdech nosem, opuszczenie ramion, wydech ustami.
– Leżenie na brzuchu, ramiona wyprostowane (są przedłużeniem tułowia), na sygnał podniesienie głowy i rąk z szarfą nisko nad podłogą, wytrzymanie około 5 sekund, opuszczenie głowy i rąk.
– Siad prosty, podparty z tyłu, rozłożona szarfa leży na podłodze – zwijanie szarfy jedną nogą, zgiętą w kolanie, przesuwając ją palcami stopy. Potem – zmiana nóg.
– Pozycja stojąca, trzymanie szarfy za plecami jedną ręką, podniesioną do góry – łapanie szarfy od dołu drugą ręką, opuszczoną, zgiętą w łokciu, przeciąganie szarfy rękami, naśladowanie wycierania się ręcznikiem. Potem – zmiana rąk.
– Siad klęczny na obwodzie koła, trzymanie dłońmi szarfy za końce, oparcie dłoni o podłogę blisko kolan, odsunięcie szarfy jak najdalej (zwrócenie uwagi, aby pośladki pozostawały oparte na piętach), głowa pochylona, znajduje się pomiędzy ramionami – kwiat się rozwija. Powolne przesuwanie szarfy do kolan, uniesienie ramion z szarfą do góry, pogłębienie odchylenia – kwiat jest rozwinięty.
7. Zabawa „Miny i minki”. Dzieci mimiką naśladują polecenia:
– Jesteście smutni – usta w podkówkę
– Jesteście zdziwieni – marszczą czoło
– Jesteście przestraszeni – szeroko otwieramy oczy i usta
– Dmuchacie na płomień świecy – głęboki wdech i wydech
– Śpicie – zamykamy oczy.
8. Na koniec powtórka z nazw miesięcy… Kto je pamięta? Nauczcie się wierszyka, a miesiące na pewno zapamiętacie 🙂
Jakie miesiące w roku mamy?
Czy wszystkie nazwy miesięcy znamy?
Komu nie sprawi trudu zadanie,
niech rozpoczyna ich wyliczanie.
Powietrza dużo buzia nabiera
i na wydechu nazwy wymienia:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień. *
Jeśli za trudne było zadanie,
ćwicz dalej z nami to wyliczanie:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień *,
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień.
Młodszaki
Temat dnia: Jesteśmy dla siebie uprzejmi.
1. Witam was na sportowo jak każdego dnia. Dzisiaj do wspólnego ćwiczenia i śpiewania zapraszają was Świeżaki – kliknij tutaj.
2. Wysłuchanie wiersza J. Koczanowskiej ,,Przyjaciel.”
Nie musisz mieć przyjaciół stu,
nie musisz mieć dziesięciu,
wystarczy byś jednego miał,
a to już wielkie szczęście.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto zawsze cię zrozumie.
Gdy dobrze jest – to cieszy się,
gdy źle – pocieszyć umie.
Przyjaciel to jest taki ktoś,
kto nigdy nie zawiedzie,
a poznasz go bo z tobą jest,
gdy coś się nie powiedzie.
• Rozmowa na podstawie tekstu.
-Ilu przyjaciół wystarczy mieć?
-Kogo możemy nazwać przyjacielem?
-Po czym można poznać przyjaciela?
-Czy ty masz swojego przyjaciela? Opowiedz o nim.
-Co to znaczy być dobrym przyjacielem?
3. Zobacz jak niektóre dzieci spędzają czas ze swoim przyjacielem, przyjaciółką. Opowiedz proszę o tym co robią dzieci i powiedz, jak Ty lubisz spędzać czas ze swoim przyjacielem?
4. Zostań moim przyjacielem na wesoło – kliknij tutaj.
5. Połącz bliźniaki. Zadanie polega na połączeniu takich samych dzieci – kliknij tutaj.
Tyle na dzisiaj. Wszystkim życzymy miłego dnia! 😉