Szczęść Boże!
Witajcie Kochani!
Zapraszam Was na kolejny dzień dobrej zabawy.
Starszaki
Temat dnia: Nasi goście.
1. Zapraszam na poranne ćwiczenia. Zaproście do zabawy mamę lub tatę i włączcie ulubioną piosenkę.
– „Witamy się” – Tańczymy sobie do muzyki. Gdy muzyka cichnie, ktoś mówi czym się witamy, np. witają się kolana, łokcie, plecy, dłonie, stopy, palce itd.
– Siadamy na podłodze z rozłożonymi nogami plecami do siebie i wykonujemy skłony raz do przodu raz do tyłu.
– Biegamy po pokoju. Na klaśnięcie rodzica dzieci podskakują obunóż i znowu biegną.
– Stoimy sobie i naprzemiennie dotykamy łokciem prawej ręki lewego kolana i odwrotnie. Potem prawą dłonią dotykamy kostki lewej nogi i odwrotnie.
2. Zabawa logopedyczna „Do przedszkola rankami”. Dzieci powtarzają po rodzicu tekst wierszyka. Rodzic dba, by dziecko prawidłowo artykułowało wyrazy.
Do przedszkola rankami
idą dzieci z rodzicami:
na piechotę drepce Darek,
deskorolką pruje Marek,
bardzo sprytna ruda Jolka
rusza ostro już na rolkach,
no a Karol, powiem szczerze,
pędzi z tatą na rowerze.
3. Przypomnijmy sobie piosenkę Majki Jeżowskiej „Kolorowe dzieci” – kliknij tutaj.
4. Zabawa „Znajdź parę” – kliknij tutaj.
5. Zabawa „Gdzie mieszkają te osoby?”. Przyjrzyjcie się obrazkom dzieci z różnych stron świata. Czy wiecie skąd oni pochodzą? Postarajcie się odgadnąć z jakiego są kontynentu i ułóżcie odpowiednio obrazki.
6. Zabawa „Muzyka świata”. Posłuchajcie muzyki z różnych stron świata. jak myślicie skąd pochodzą te fragmenty? Dopasujcie zdjęcia tych postaci, do których pasuje muzyka.
7. Na koniec kilka zadań:
zaprowadź Indianina do namiotu – kliknij tutaj
ułóż puzzle – kliknij tutaj
wybierz dla siebie kolorowankę – kliknij tutaj
Młodszaki
Temat dnia: Zabawy w liczenie.
1.Ćwiczenia z mamą w domu – kliknij tutaj.
2. Na początku obejrzyjcie krótką piosenkę, w której pokazane jest – jak wyglądają cyfry, które służą do liczenia. Przyjrzyjcie się dokładnie cyfrą od 0 do 5- poproście rodziców, aby pokazali wam cyferki 0,1,2,3,4,i 5 – na początek tyle wystarczy. Spróbujcie zapamiętać jak one wyglądają i bawcie się dobrze dzisiaj z cyferkami i liczeniem. Powodzenia 🙂 Na pewno świetnie sobie poradzicie – kliknij tutaj.
3. Zapraszam was na rozgrzewkę w liczeniu od 1-10 i od 10-1 z małymi Indianami 🙂 – kliknij tutaj.
4. W kąciku lalek odbywa się przyjęcie. Na stolikach stoją talerzyki i kubki. Na dwóch stolikach jest za mało talerzyków i kubków, a na jednym za dużo. Zadanie dzieci polega na dorysowaniu odpowiedniej liczby zastawy, gdzie jej brakuje, a tam gdzie jest za dużo, należy skreślić odpowiednią ich liczbę.
5. Jako małą przerwę proponuję zabawę przy piosence. Potrzebne będą po 2 kartki w kolorach: czerwonym, niebieskim, żółtym i zielonym. Instrukcja zabawy w linku. Bawcie się dobrze razem z rodzicami. Kliknij tutaj.
6. „Zabawa w chowanego”.
Pięcioro dzieci bawiło się w chowanego. – dzieci poruszają wyprostowanymi pięcioma palcami.
Gdy się jedno schowało, to ile zostało? – przytrzymanie drugą dłonią kciuka i jego zgięcie.
Czworo dzieci bawiło się w chowanego – poruszanie wyprostowanymi czterema palcami.
Gdy się kolejne schowało, to ile zostało? – przytrzymanie drugą dłonią palca wskazującego i jego zgięcie.
Troje dzieci bawiło się w chowanego. – poruszanie wyprostowanymi trzema palcami.
Gdy się kolejne schowało, to ile dzieci zostało? – przytrzymywanie drugą dłonią palca środkowego i jego zgięcie.
Dwoje dzieci bawiło się w chowanego. – poruszanie wyprostowanymi dwoma palcami.
Gdy się kolejne schowało, to ile zostało? – przytrzymywanie drugą dłonią palca serdecznego i jego zgięcie.
Ostatnie dziecko poszło szukać kolegów. – poruszanie wyprostowanym małym palcem.
Ile dzieci zostało?
7. „Zgaduj zgadula – jaka to liczba?” Zakręć kołem i spróbuj odpowiedzieć, jaka to liczba? Policz ile elementów znajduje się pod wykręconą cyfrą? – kliknij tutaj.
Mam nadzieję, że macie jeszcze ochotę i siłę na zabawy na dworze. Życzymy udanej zabawy i spokojnego dnia. Już jutro kolejna propozycja zabaw. Pozdrawiamy, pa!