Szczęść Boże, kochani!
Dziś znowu piątek… Kilka dni odpoczynku od „zdalnego przedszkola”. Na początek proponuję wszystkim piosenkę przygotowującą nas do Bożego Ciała – kliknij tutaj. Zobaczcie jak wyglądają procesje w różnych częściach Polski. Może któraś z dziewczynek chciałaby sypać kwiatki przed Panem Jezusem? Zapraszamy na procesję w najbliższy czwartek o godz. 11.00 😉
Starszaki
Temat dnia: Moje uczucia.
1. Przypomnijmy sobie ćwiczenia w wesołym rytmie – kliknij tutaj.
2. Zabawa z emocjami.
Dzieci oglądają obrazki mimiczne, nazywają emocje przedstawione na obrazkach buzi.
Powiedzcie:
− Kiedy się złościmy? (Kiedy ktoś lub coś nie pozwala robić tego, co chcemy albo dostać tego, czego potrzebujemy, gdy ktoś chce nam wyrządzić krzywdę).
− Kiedy się smucimy? (Gdy żegnamy się z tym, co straciliśmy albo gdy godzimy się z tym, że niektórych rzeczy nie będziemy mieć).
− Kiedy się boimy? (Gdy czujemy zagrożenie, strach chroni nas przed nim, bo każe nam krzyczeć, uciekać, chować się lub walczyć).
− Kiedy się cieszymy? (Różne osoby cieszą inne rzeczy, zdarzenia).
− Kiedy się wstydzimy? (Gdy różnimy się czymś od innych i oni dają nam to odczuć; gdy nie spełniamy czyichś oczekiwań, nadziei, gdy przyłapano nas na czymś niewłaściwym).
− Kiedy zazdrościmy? (Gdy nie mamy tego, co mają inni – pojawia się wtedy w nas złość lub smutek, możemy czuć jedno i drugie).
Dziecko losuje jeden obrazek z minką. Nie pokazuje, co wskazał, tylko miną przedstawia odpowiednią emocję. Rodzic naśladuje minę i nazywa pokazaną emocję. Potem następuje zmiana.
3. Posłuchajcie wierszyka i odpowiedzcie na pytania.
4. Weźcie teraz proszę kartkę A4. Przedzielcie ją na pół. W lewym górnym rogu narysujcie chmurkę, a w prawym górnym rogu słoneczko. Na części kartki z chmurką narysujcie to, co Was smuci. Na części ze słoneczkiem to, co Was cieszy. Może ktoś z Was zechce się podzielić swoją pracą… Można to zrobić przesyłając zdjęcie.
5. Teraz czas na ćwiczenia gimnastyczne.
– W moim rytmie – Rodzic klaszcze rytmicznie, a dziecko porusza się zgodnie z rytmem: marsz, bieg, podskoki.
– Tupnij, tupnij, klaśnij – dzieci chodzą po pokoju w następującym rytmie: tupnięcie prawą nogą, tupnięcie lewą nogą, klaśnięcie i tak w kółko.
– W dół i w górę – Dzieci stają w lekkim rozkroku z wyciągniętymi do przodu dłońmi (mogą w nich trzymać coś niewielkiego). Rodzic liczy do czterech, a dzieci: na 1 – pochylają się do przodu, na 2 – pochylają się i dotykają stóp, na 3 – podnoszą się do pozycji 1, na 4 – prostują się.
– Kolano, łokieć – Dzieci leżą na plecach z ugiętymi nogami. Rodzic odlicza do 4, a dzieci: na 1 – lewe kolano do prawego łokcia, na 2 – powrót do pozycji wyjściowej, na 3 – prawe kolano do lewego łokcia, na 4 – powrót do pozycji wyjściowej.
– Jeszcze wyżej – Dzieci stoją ze złączonymi stopami. Wyciągają do góry raz prawą, raz lewą rękę, starając się sięgnąć jak najwyżej. Po kilku powtórzeniach dzieci stają na palcach i znowu próbują sięgnąć jak najwyżej.
6. Zapraszam do wykonania karty pracy.
7. Poćwiczmy czytanie – kliknij tutaj.
8. Na koniec jeszcze mała ciekawostka – kliknij tutaj.
Młodszaki
Temat dnia: Nasze zabawki.
1. Na dobry początek ćwiczenia – kliknij tutaj.
2. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej pt. ,,Kraina zabawek.”
Zabawki są przyjacielem każdego dziecka. Wszystkie dzieci na całym świecie uwielbiają się bawić zabawkami, posłuchajcie wiersza, a następnie odpowiedzcie na pytania dotyczące tekstu.
Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił
i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu
i tylko z radia płynie muzyka.
Powiedzcie:
− Jakie zabawki były w pokoju?
− Kogo pajac zaprosił do tańca?
− Gdzie siedziały dwa misie?
− Kto zdrzemnął się obok książek?
− Przy czym stał kudłaty piesek?
− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?
3. Wszystkie dzieci na całym świecie pragną być kochane i uwielbiają się bawić. Niezależnie jaki mają kolor skóry, wszystkie mają prawo do zabawy. Poznaliśmy w tym tygodniu, której słowa tak mówią. Obejrzyjcie dokładnie obrazki, które dla was przygotowałam i postarajcie się opowiedzieć jak dzieci spędzają na nich wolny czas? A Ty jak lubisz spędzać swój wolny czas?
4. Poruszaj się jak wylosowana zabawka – kliknij tutaj.
5. Karta pracy.
3latki – kolorowanka dla dziewczynek – kliknij tutaj
3 latki – kolorowanka dla chłopców – kliknij tutaj
6. Swobodna improwizacja ruchowa do piosenki ,,Piłka kolorowa”.
To już koniec na dzisiaj. Życzymy udanego weekendu! Do poniedziałku!