Szczęść Boże, kochane przedszkolaki.
Jak minął Wam poniedziałek? Było radośnie? Zaczęliście planować już wakacje?
Zapraszamy Was na kolejną porcję zabaw i zadań 🙂
Starszaki
Temat dnia: Góralskie liczenie.
1. Rozruszajmy się troszkę – kliknij tutaj.
2. Wczoraj wybieraliśmy się nad morze. Dziś przenosimy się w góry. Kto z Was był już w górach? Ja bardzo lubię odpoczywać w górach 🙂 Wiecie, gdzie w Polsce znajdują się góry? Weźcie mapę Polski i postarajcie się z rodzicami odnaleźć Polskie góry: Tatry, Sudety, Bieszczady… Jakim kolorem zaznaczone są na mapie?
3. Zabawa „Juhasowe liczenie”. Potrzebne nam będą liczmany i kartoniki ze znakami: +, -, =.
Zadanie 1.
Na hali, na hali
10 owiec juhas pasie.
Dwie w góry mu uciekły.
Ile teraz masz owiec, juhasie?
Dzieci układają 10 liczmanów. Odsuwają 2. Układają działanie:
10 – 2 = 8
Odpowiadają na pytanie: Teraz jest 8 owiec.
Zadanie 2.
Do zagrody 9 owiec
wpędził juhas młody.
Ale cztery starsze owce
uciekły z zagrody.
Policz teraz szybko mi –
ile owiec w zagrodzie śpi?
Zadanie 3.
Na hali, na hali
raz się tak zdarzyło,
że do 7 starszych owiec
3 młode przybyły.
Powiedz teraz mi –
ile wszystkich owiec
w zagrodzie śpi?
Zadanie 4.
Na łące pod górą
juhas owce pasie;
cztery czarne owce
i pięć białych hasa.
Ile wszystkich owiec
jest w stadzie juhasa?
4. Zabawa „Ze szczytu na szczyt”. Potrzebny nam będzie sznurek, na którym rodzic zawiąże kilka supełków (dość dużych, wyczuwalnych dla palca). Dzieci trzymają w jednej ręce sznurek, drugą rękę przesuwają w dół sznurka z zamkniętymi oczami i śpiewają głoskę a. Gdy napotkają węzełek, otwierają oczy i krzyczą: u! Zabawa trwa tak długo, aż dzieci odnajdą wszystkie supełki na swoich sznurkach. Przy powtórzeniu zabawy można zmienić sznurek na taki z inną ilością supełków i wymawiać też inne głoski.
5. Proponuję kilka zadań:
kliknij tutaj
kliknij tutaj
kliknij tutaj – Przygotowanie do czytania…, s.76
6. Możecie również ułożyć puzzle – kliknij tutaj, oraz podzielić na sylaby i głoski wylosowane obrazki – kliknij tutaj.
Młodszaki
Temat dnia: Miło spędzam czas.
1. Poranna gimnastyka jest już naszą tradycją. Zapraszam – kliknij tutaj.
2. Obejrzyjcie proszę obrazki, które przedstawiają miejsca, które można odwiedzać podczas wakacji. Powiedzcie co one przedstawiają, a także powiedzcie czy wam się podobają te miejsca, jak tak to dlaczego? Gdzie chcielibyście pojechać na wakacje?
morze jezioro góry las
3. Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki pt. ,,Wakacje.”
1. Fale, morskie fale i piasek na plaży,
o letniej zabawie każdy przecież marzy.
Ref.: Lato, lato, lato dzisiaj wita nas,
latem, latem, latem miło spędzasz czas.
2. Góry, nasze góry i pachnące lasy,
plecak zabieramy, jedziemy na wczasy.
Ref.: Lato, lato…
3. Rzeki i jeziora już na nas czekają,
wiosła i kajaki na spływ zapraszają.
Ref.: Lato, lato…
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Co można robić podczas wakacji nad morzem?
− Jak można spędzać czas w górach?
− Jak można spędzać wakacje nad rzekami i jeziorami?
− Co można robić latem w domu?
− Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna? Dlaczego?
4.Karty pracy:
5. Swobodna improwizacja ruchowa do piosenki ,,Niech żyją wakacje.”
6. Zabawa badawcza z wodą. – Co będzie pływać, a co nie? Potrzebne będą dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).
Dzieci dotykają najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i wspólnie określają, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszczają w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbują określić, dlaczego jedne toną, a inne nie?
Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.
Bawcie się dobrze moi drodzy i do jutra! Pozdrawiamy 🙂