Szczęść Boże!
Co słychać? Jak bawiliście się wczoraj?
Zapraszam na nowe zabawy…
Ale zanim zaczniecie zapraszam Was na przedostatnią katechezę. Jest w niej dużo materiału, więc zachęcam do tego, aby nie oglądać wszystkiego na raz. Wracajcie do niej w wakacje 🙂 – kliknij tutaj.
Starszaki
Temat dnia: Czym podróżujemy?
1. Zapraszam Was do ćwiczeń „Wakacyjny czas”.
– Auta i bus – Dzieci naśladują jazdę autem. Na hasło „bus” muszą szybko stanąć za rodzicem. Zabawę powtarzamy kilka razy.
– Na przejeździe kolejowym – Rozkładamy na podłodze skakankę w kształt koła. Dzieci biegają po pokoju. Na klaśnięcie wchodzą do koła, stają na jednej nodze, drugą nogę wystawiają do tyłu z jednoczesnym wystawieniem przeciwległej ręki do przodu i stoją tak przez chwilę. Na ponowne klaśnięcie znowu biegają po pokoju.
– Wiatraki i ptaki – Na hasło: ptaki, dzieci biegają po pokoju machając rękoma jak skrzydłami; na hasło: wiatraki, stają i wykonują krążenia ramionami.
2. Posłuchajcie wierszyka „Czym podróżujemy?” pani Ewy Stadtmuller. Zapamiętajcie i po wysłuchaniu powiedzcie o jakich środkach transportu była mowa w wierszu.
Teraz posłuchajcie wiersza jeszcze raz. Tym razem musicie dopowiedzieć odpowiedni środek transportu 🙂
3. Zabawa „Środki transportu”. Na stole lub dywanie ułóżcie 4 pętle z jakiegoś sznurka. Obok każdej pętli połóżcie klocki od 1 do 4. Wydrukujcie i porozcinajcie obrazki z pojazdami. Dziecko losuje po jednym obrazku, dzieli jego nazwę na sylaby i wkłada do tej pętli przy której leży tyle klocków ile jest sylab.
4. Zapraszam Was do zapoznania się z kolejną wakacyjną piosenką – kliknij tutaj.
5. Teraz poproście rodziców, aby zrobili Wam masażyk – a potem zróbcie zamianę 🙂
Świeci słońce, wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste na
środku pleców,
pada deszcz: dotykają opuszkami palców różnych miejsc na
plecach,
kapu, kap, kapu, kap. zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderzają
w różnych miejscach,
A my z latem wyruszamy energicznie przesuwają rozwarte dłonie z lewej
strony do prawej,
zwiedzić świat, zwiedzić świat. poklepują rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,
Policzymy drzewa w lesie dotykają pleców kolejno wszystkimi palcami
lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie,
i kwiaty na łące, rysują kontury kwiatów,
powitamy tańcem księżyc masują plecy rozwartymi dłońmi,
i kochane słońce. wykonują szybki, okrężny masaż całą dłonią,
Pobiegniemy wąską dróżką, stukają, na przemian, opuszkami palców,
górskimi szlakami, rysują dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami
wskazującymi,
do kąpieli w słonym morzu całą dłonią rysują fale,
wszystkich zapraszamy. delikatnie szczypią.
6. Zapraszam do wykonania kart pracy
7. Na koniec jeszcze ćwiczenia dla Waszych języczków od p. Beatki. Zapraszam do pobrania kart logopedycznych.
Młodszaki
Temat dnia: Na plaży jest fajnie.
1. Poranna gimnastyka to dobra zabawa. Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia z rodzicem – kliknij tutaj.
2. Już niedługo wakacje. Wczoraj poznaliśmy kilka miejsc, gdzie można wybrać się na wakacje i odpocząć. Możemy pojechać w góry, nad jezioro, nad morze. Przygotowałam dla was zagadkę, z pewnym miejscem, gdzie można bardzo miło spędzać czas razem z rodzicami.
Można na niej się opalać, zamki z piasku też budować. Gdy się znudzi, można z mamą brzegiem morza spacerować. (plaża)
Świetnie wam poszło. Oczywiście, że chodziło o plażę, czyli o miejsce, gdzie jest bardzo bardzo dużo piasku i znajduje się nad morzem, nad jeziorem a czasami również przy brzegu rzek. Kiedy wybieramy się na plażę, musimy pamiętać o zabraniu niezbędnych rzeczy. Przygotowałam dla was obrazki, na których są rzeczy, które potrzebujemy, gdy wyruszamy na wycieczkę-właśnie na plażę. Obejrzyjcie je proszę, nazwijcie rzeczy, które na nich są, a także spróbujcie powiedzieć – jak myślicie, do czego one są nam potrzebne? Czy wszystkie są potrzebne na plaży? Jeżeli nie – jak myślicie, dlaczego?
3. Zabawa kolorami „Kolory lata”. Potrzebne kredki w kolorach: czerwonym, żółtym, niebieskim oraz zielonym, a także worek, którego zawartość jest niewidoczna. Rodziców proszę o włożenie kredek do worka, a zadaniem dzieci jest wylosowanie kredki, nazwanie koloru, a także dokończenie wypowiedzi, np.
– czerwony jak mak, róża, jabłko, usta…
– niebieski jak niebo, niezapominajka…
– żółty jak słońce, cytryna, banan…
– zielony jak trawa, żaba, kiwi…
4. Wysłuchaj piosenki pt. ,,Na plaży.” Zapraszam was do swobodnej improwizacji ruchowej do piosenki.
5. Wiecie doskonale, że na plaży znajduje się bardzo dużo piasku. Można tam również znaleźć, np. muszle, bursztyny, zobaczyć mewy, bądź fale bijące o brzeg. Zagrajcie w grę, polegającą na tym aby wskazać rzeczy, które można zobaczyć na plaży, ale dla zmyłki są też rzeczy, które można zobaczyć w lesie. Powodzenia! – kliknij tutaj
6. Zabawa dydaktyczna „Ile jest łopatek?” Potrzebna będzie kostka do gry, klamerki, które będą łopatkami, oraz żółta kartka papieru – może być również biała, która zmieni się w wiaderko. Zadaniem dzieci jest rzucenie kostką, przeliczenie ile oczek wypadło, a następnie włożenie tyle łopatek (klamerek) do wiaderka ile wypadło oczek na kostce.
Bawcie się dobrze, zarówno w domu jak i na dworze 🙂 Pozdrawiamy i życzymy miłego dalszego dnia. Do jutra!